Kemelut Hati

Sedih... buat perkara ikut kepala sendiri tak fikir akibatnya.
Tak pasal² dah susahkan orang² yang banyak bersusah payah dan berkorban untuk aku.

Kenapa ya setiap kali aku rasa apa yang aku buat tu betul,
rupanya sebenarnya salah...
Kenape setiap yang aku buat untuk melegakan dan mencari kepastian sendiri
berakhir dengan penyesalan yang tak berkesudahan...

Bodoh ke aku..?
Singkat sangat ke pemikiran aku..?
Tak cukup dalam lagi eh..?

Serius, aku sendiri tak faham..
Senang sangat eh diri aku ni diperkotak katik kan..?

Cuba bagitau aku,
macam mana aku nak percayakan orang yang dah banyak kali mengkhianati kepercayaan aku?
Jadi, salah ke aku mencari kepastian dengan cara aku sndiri..?
Sekurang²nya aku tak lagi berteka-teki sendiri.

Hati aku ni amat was², penuh keraguan, syakwa sangka sebenarnya...
Sampai aku rasakan insan² yang hadir dalam hidup aku mempunyai agenda di sebaliknya.
Aku jadi ragu² untuk mempercayai dan meyakini seseorang..
Aku sendiri tak punya keyakinan diri, so how?

Aku perlukan kekuatan..
Mungkin...
Mugkin aku perlukan seseorang yang mampu memberikan kembali pada aku semua tu..

MAAF...
Kata hikmat yang mampu mencairkn hati orang,
mampu menyejukkan jiwa yang tengah panas
tapi si peminta maaf tak tahu betapa dasyatnye kesan ungkapan itu
andai ia bukan ikhlas dari hati..



~GELORA DI HATI TIADA SIAPA YANG TAHU~

0 comments: