If I Fall In Love..



If I Fall In Love.. 
 

Ya Allah 
jika aku jatuh cinta, 
cintakanlah aku pada seseorang 
yang melabuhkan cintanya padaMu, 
agar bertambah kekuatanku untuk menyintaiMu... 

Ya Muhaimin, 
jika aku jatuh hati, 
izinkanlah aku menyentuh hati seseorang 
yang hatinya tertaut padaMu, 
agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta nafsu... 

Ya Rabbana , 
jika aku jatuh hati, 
jagalah hatiku padanya, 
agar tidak berpaling daripada hatiMu... .. 

Ya Rabbul Izzati , 
jika aku rindu , 
rindukanlah aku pada seseorang 
yang merindui syahid di jalan Mu... . 

Ya Allah , 
jika aku menikmati cinta kekasihMu, 
janganlah kenikmatan itu 
melebihi kenikmatan 
indahnya bermunajat 
di sepertiga malam terakhirMu... 

Ya Allah , 
jika aku jatuh hati pada kekasihMu 
jangan biarkan aku 
tertatih dan terjatuh 
dalam perjalanan panjang 
menyeru manusia kepadaMu... . 

Ya Allah 
jika Kau halalkan aku merindui kekasihMu, 
jangan biarkan aku melampaui batas 
sehingga melupakan aku 
pada cinta hakiki 
dan rindu abadi 
hanya kepadaMu... . 

... Amin Ya Rabbal 'Aalamiin...

0 comments: