Apendik atau Batu Karang?

Subuh tadi aku dilanda sakit perut yang sangat teruk.
Nak² belah kanan perut.
Tak pernah aku rasa sakit camtu.

Mulanya aku ingat angin biasa je.
Tapi bila sakit makin teruk, muntah berulang kali, tahap nak terkeluar isi perut tu.
Memang tak dapat nak tahan la.

Mak tak sanggup tengok keadaan aku,
jadi mak soh aku bersiap pi klinik.

Kami pegi Poliklinik Azhar.
Sejam jugak la kami tunggu sebelum klinik bukak pukul9 am.
Kalau klinik Farah tu lagi la, pukul 9.30 am baru bukak.
Jenuh aku nak tahan sakit gitu.

Sementara tunggu tu, sempat la aku muntah seround.

Oh ye, aku jadi pesakit pertama tadi.
Laju je mak pi daftar bila signbod bertukar jadi 'BUKA'.
Hehehe..

Hmm bila jumpa doktor, dia bimbang aku kena apendik tapi lepas dia periksa, nampak macam dia fikir lebih kepada batu karang.
Huhuhu..

Merasa la aku kena cucuk sedas.
Nasib aku spesis tak takut jarum,ye dak? =p

Pakej ubat sekali.


Doktor kata kalau sakit tu datang balik, siap demam bagai.
Kena pi ospital, buat pemeriksaan lanjut.

Balik umah, bila sakit tu berkurang...
Sempat la aku lelap kejap.
Bangun tido, laju je cari ubat.

Tadaa...comey tak? Kalerful kan?
Macam coklat pun ye.


Hmm tapi lepas tu, satu mende yang mengejutkan dan menakutkan aku.
Air kencing aku ada darah.
Dengan kata lainnya, kencing berdarah.

Uwaaaa.. takut weyh.
Nampak kena sangat dengan simptom Batu Karang.
Huhuhu..

Korang..doakan aku baik² je eh.
Aku diduga lagi ni.
Moga aku akan terus kuat dan tabah.
Aamiin...
posted from Bloggeroid

0 comments: