Kejadian Itu...

Hari ini, 17/11/2013..
Genap 2 tahun sejak kemalangan itu.
Kalau ikutkan waktu sekarang ni, pukul9 malam
aku masih di ER bertarung nyawa bak kata orang.


Bagaikan mimpi lepak hampir 10 hari di wad dan berbulan² dijaga bagai bayi oleh mak ayah dan adik².

Terasa cepat sungguh masa berlalu.. 
Kini aku bisa kembali berjalan dengan kaki sendiri, mengangkat barang² dengan tangan sendiri.
Dengan kata lain, dapat uruskan diri sendiri..

Allah swt pulangkan kembali nikmatNya sedikit demi sedikit kepadaku.

Walau jalanku tak segah dulu,
walau tangan kiriku tak sekuat dulu,
walau wajahku tak selicin dulu..
walau lidahku kerap kali kebas2...
namun aku bersyukur ia semua mampu berfungsi dengan sebaiknya.
Alhamdulillah atas segala nikmatMu, Ya Allah..

Aku bahagia, gembira dan bersyukur dikurniakan keluarga sehebat keluargaku, 
yang tak pernah berpaling daripadaku walau sekalipun.
Sentiasa ada di saat suka dan dukaku.

Aku juga berterima kasih pada kawan²ku. 
Aku yakin berkat doa dan semangat mereka menjadikan aku kuat untuk lalui saat² getir dalam hidupku.

Dan untuk semua itu, aku tau aku kena berterima kasih padaMu, 
Ya Allah kerana setiap aturanMu adalah yg terbaik untukku.

Berjiwang pulak aku ni kan..?
Hehehe..=p

Aku yang sekarang, masih aku yang dulu.
Kot..? ^_~

posted from Bloggeroid

0 comments: