Berubah

Kenapa manusia mudah berubah ek?
Kalau berubah jadi baik tu, Alhamdulillah tapi kalau sebaliknya... nauzubillah...
Tapi kan cakap pasal berubah ni, sekelip mata pun boleh berubah kan?
Tambah² dalam soal hati dan perasaan.
Menakutkan...betul tak..?

Cube bayangkan..orang yang kita sayang berubah hati...
Hari ini, dia sayangkan kita,
esok dia tinggalkan kita pergi kat orang lain..
Mesti sakitkan..?
Tipulah kalau kata tak rasa pape, kecualilah kita tak sayang dia.. =p

Berbalik pasal isu tadi,
Aku punya la jaga hubungan tu bagai nak rak, tup² dia boleh cakap;
"Anggaplah antara kita takde jodoh..."
Haa.. kalau korang kene gitu tak hangat hati ke?
Tak rasa bengang.?
Dah dia tak nak kita, selamba badak je cakap camtu.

Tu satu hal, yg ni satu hal pulak;
Bile dia kecewa atau tak jumpa apa yang dia cari kat buah hati baru dia,
dia mula datang merayu nak balik pada aku..
Boleh gitu? Adil ke cmtu..??
Korang tak rasa ke dia tu kejam giler?

Dia terlalu mengejar kesempurnaan,
sampai dia lupa yang dia sendiri tak sesempurna mana.
Yang peliknya,
aku yang tak sempurna ni jugak yang dia cari balik.
Apakah?
Dia pergi dan datang sesuka hati, tanpa fikir perasaan orang lain.
Sungguh lah tak dapat nak memahami pemikiran manusia yg sebegini...
Aku tak sangka dia berubah sampai camtu sekali.

Ni memang kena dengan aku...


nOtaKaki :~ Yang selalu kita lupa; Kunci hati ada pada DIA.
Jadi,  doa la pada DIA mohon untuk ditetapkan hati kita pada kebaikan..
^__^

0 comments: