LuahaN

Dalam usaha untuk tido tapi tak berjaya.
Makanya, aku merapu kat sini kejap.

Aku agak takut nak jawab exam pagi ni. Ada kurang dari 8jam lagi..
Aku nak kongsi kegusaran hati aku ni dengan dia tapi tak kesampaian.
Sungguh la hubungan kami ni dah sangat jauh.
Telefon je penghubung kami,
Tapi kalau dah kol tak berangkat, mesej tak berbalas.
Macam mana tu?

Bila jadi macam ni, aku mula ingatkan DIA.
Sungguhlah aku ni hamba yang tak patut.
Something happen baru nak cari DIA sungguh².
Ya ALLAH, ampunkan hambaMu yang lalai ini.

Ya... Fakta yang sering kita lupa.
DIA yang sentiasa ada untuk aku, kamu dan kita semua.

Sungguh...
Aku lega dapat mengadu kat DIA tadi.
Puas aku hamburkn air mata ni.
Aku lepaskan semua yang terpendam di dalam hati.

Terasa berat bahu ni.
Aku membawa harapan menggunung kedua² orang tua ku.
Betapa aku takut andai aku mengecewakan mereka untuk kesian kalinya.
Sungguh…. Aku nak sangat membahagiakn mereka.
Membanggakn mereka bila aku berjaya punya kerjaya sendiri.
Dah cukup kekecewaan yang aku hadiahkn pada mereka berserta
penderitaan dan air mata yang pernah jatuh ke pipi mereka
Semuanya disebabkan AKU.

Ya ALLAH, Ya Tuhanku…
Berilah peluang untuk aku menggembirakan hati mereka.
Tolonglah Tuhanku,
Berikan aku peluang untuk membina kerjayaku sendiri.
Jadi aku tak lagi menyusahkan hati mereka.
Perkenankanlah doaku ini Ya ALLAH..
Aamiin...

0 comments: