11.12.13

 

Tarikh ini membuatkan aku secara tak sengaja kembali menggali kotak ingatanku,
mencari kenangan aku dan dia.
Entah kenapa semuanya samar2 belaka.
Mungkin sebab kisah kami dah jadi sejarah,
 tanpa aku sedari sebahagiannya sudah tekubur dalam ingatan kot.
Ya... ia kisah Aku & Mr DiAS..
Sudah cukup lama berlalu.

Dan tanpa aku sangka, Mr Funny jugak muncul.
Memberi kenyataan yang tak pernah aku fikirkan.
Huhuhu..
Dia jugak membawa aku kembali kepada memori kami yang dulu.

Mujur saja aku kuat.
Pengalaman telah mengajar aku jadi kuat sebegini.
Jadi aku tak melatah dan mampu bersikap tenang menghadapi kamu.

Kenangan... ingatan..
Walau sehebat mana kita cuba tanam jauh di ingatan kita,
atau sekerap mana kita cuba padamkannya..
Ia tetap akan berada di situ.
Yang membezakan;
 Sama ada jelas atau samar sahaja.
Penting atau tidak...
Dan itu yang akan menentukan sama ia dapat memberi impak lagi pada kita atau tidak...

Cukup sajalah kemerapuanku untuk masa ini.
Terasa sangat merapu.
Ye, memang merapu pun.
Oh, aku merapu!
~~Sekian~~


- to Mr DiAS - 
Happy Birthday, moga terus bahagia bersama mereka yang tersayang.

- to Mr Funny - 
Jangan dikenang lagi kisah kita. Teruskan mengukir kisah barumu tanpa adanya aku.
Kita tetap sahabat.

- to Myself -
Teruskan hidupmu dengan senyuman, bahagia ada di mana2.
Terpulang padamu untuk mentafsirkan bahagia tu bagaimana...
Yakinlah, ada takdir yang indah sedang menantimu...

0 comments: