BR1M

Berkobar² nak amek duit ni.. BR1M...
Alhamdulillah la dapat
and
Thanks to our PM.

Alang² dah nak gerak gi ke pekan, hantar la che mek ni sekali.
Budak yg tinggi menggalah ni.
Pada hal baru form 2.

Sesampai je kat Dewan Arena tu, blurr kejap aku dan mak.
Orang dah la ramai giler.
Nak ke mana pun tak tahu.
Tanya sorang kakak tu, dia soh tanya petugas yg pakai baju 'dacing'.
Dah tau prosedur, baru leh lepak tunggu turn.
Dorang panggil sebaris demi sebaris (tempat duduk yg disediakan).
Lucky me, terima baucer dari tangan YB sendiri.
YB melayu, Dato' Ismail ke ape ntah namanya.
Selesai terima baucer, terus gi beratur kat kaunter lain pulak
untuk cash kan baucer tersebut.
Setel semua, baru gerak gi laksanakan urusan lain.

*Aku nampak penerima baucer*
- Orang Lelaki lebih ramai drpd orang pompuan
- Kaum Cina tersangat sedikit 
- Kaum India boleh tahan
- Kaum Melayu dah sah² la ramai

Nilah keadaan kat situ. Kira dah tak berapa ramai.
Agaknya sebab dah petang kot.
Lepas tu, aku gerak gi amek gambar pasp0t, makan² then last sekali...
Pegi pejabat p0st, hidupkan lesen aku yg mati bulan Ogos tahun lepas lagi.
Again, lucky me...
Walaupun aku hidupkan lesen untuk tempoh setahun, aku dapat extra 5 bulan o0oo..
Charge harga sama je.. RM32.
Jadi, total tempoh lesen aku; 1 tahun 5 bulan.
Ayah jelesh, sebab ayah hari tu kene charge lebih.
Hehehe...
Syukur².. Alhamdulillah ♥__♥





posted from Bloggeroid

0 comments: