5 Ramadhan 1434H

PAGI - Ayah demam+batuk+semput. Mak & Kak Ngah bawak pi klinik.
Moga Ayah cepat sembuh. Risau oOo!!

TENGAHARI - Kak Ngah ajak pi Qaira Hijab then pi Giant. Disebabkan tu, aku pun terjebak merembat tudung sehelai. Bajet tudung raya la kononnya. Hehehe.

Pastu kami masuk kedai buku sebelah Qaira Hijab tu. Lupa nak ushar nama kedai tu pulak. Uhuk³..

Tapi kedai buku agama la. Aku ngan Kak Ngah shopping buku pulak. Tada!!!



Melayang lagi duit weyh! Adei!!!

Then barulah kami ke Giant. Pergh!! Dah rasa suasana raya tau tak?
Dengan pasang lagu raya nya.. biskut raya bertingkat².. songkok bersusun².. butik² tak payah cakap la penuh dengan manusia. Sama jugak ngan dalam Giant tu.

No wonder la tempat park kete penuh. Huhuhu..
Dah beli apa yang patut, balik umah kami singgah kedai Cik Ida. Aku pi jahit tepi leher baju anak Kak Anim.

PETANG - Aku perang dengan leher baju yang takmo menjadi. Uwaaa!!! Tension giler memang tahap nak nangis dah tadi.

Tengok la ni.



Memang tak leh diselamatkan lagi. Nasib baik la ada lagi baki kain. Boleh la aku potong lain. Syukur Alhamdulillah sangat².

Maka aku pun mulakan misi potong kain semula.



MALAM - Aku cuba setelkan jahit kelim/basi kain. Ni Kak Anim punya baju.







Nampaknya tak sempat jugak nak siapkan semua malam ni. Penitikan je dulu tangan dan kaki baju ni. Insyaallah, esok sambung.

Ok lah, nak tido dah. Gud nite semua. Selamat bersahur dan berpuasa. Assalamualaikum (^_^)
posted from Bloggeroid

0 comments: