Ambil Berkat

Petang tadi Nua dan isterinya datang beraya kat rumah aku.

Perasaan aku masa tu?

Ada la sedikit nebes dan cuak. Bimbang akan penerimaan si isteri. Tapi Alhamdulillah, dia nampak ok je. Aku pun lagi² la ok.

Cumanya aku jadi tak berapa banyak cakap ngan Nua dan isteri.
Nasib baik Lisya ada, jadi penyelamat. Pastu anak dorang, Afif pun turut sama jadi penyelamat untuk aku elak ke'canggung'an yang aku rasa.

Tambah melegakan bila Kak Ngah, mak dan ayah merancakkan keadaan bersembang dengan dorang.
Fuhhh!!! Lega...

Aku? Aku sibuk ngusik sepupu aku Lisya pastu dukung anak Nua, si kecil Afif.

Kecil sangat si Afif ni tapi bila lama² dukung terasa gak beratnya. Lenguh jugak la tangan aku tadi. Tapi takpe, aku suka je. Dah lama tak dukung baby kan...

Amacam ada bakat tak nak jadi ibu?
Amek berkat ni...
Mana tau kot nanti, cepat pulak aku berteman. Hahaha..
Berangan jela miza oihh!! :p


Afif ngan tok ayah.


Comel kan dia?
Afif ni lahir awal, 6 ½ bulan dalam kandungan dia dah keluar tengok dunia. Sekarang dah berusia 4bulan walaupun ikut kiraan sebenar baru sebulan.

Dengan kuasa Allah SWT segalanya mungkin berlaku.
Tak gitu?

Moga si kecil Aunty Eija ni akan membesar dengan sihat dan bijak.
Jadi anak soleh untuk ayah dan ibu ya. Aaminn..

Tak lupa jugak, thanks to Ayah Afif, Nua sebab sudi temukan kami. Thanks a lot to isteri Nua jugak.

Alhamdulillah sejarah lepas, tak menjejaskan hubungan silaturrahim antara kami semua.

Moga ia terus berkekalan.. insyaAllah..

Ok la, nanti aku merapu lagi ye. Tata!!!
posted from Bloggeroid

0 comments: