Sibuk- Tempahan Raya

Seminggu ni aku sangat sibuk menyiapkan baju² orang tempah... tido memang entah ke mana la.
Tak sempat nak updet stori mori kat sini. Ni baru ada kesempatan.
Memang agak tunggang langgang la hidup aku sebelum raya ni.

Ni kain dari kawan² kak ngah. Nasib baik sorang je nk sebelum raya.


Pastu datang permintaan yang tak disangka² daripada Acik Miza, tukang jahit kat area rumah aku.
Dia mintak aku tolong dia jahit baju.
Disebabkan aku tak sampai hati, aku terima la.

Jenuh jugak la, aku nak siapkan Jubah Budak & Baju Kurung orang dewasa dlm masa yang singkat.

Tapi syukur aku mampu siapkan.
Aku sempat snap picture baju kurung je. Jubah lupa nak snap. Huhuhu.


Lepas aku anta je, dua baju tu. Acik Miza mintak tolong lagi. Tapi aku tolak sebab aku nak siapkan blouse lagi dua.
Malangnya Acik Miza berjaya memujuk aku. Ni la jadinya...

Banyak tak???
Aku kena siapkan sembat dalam satu malam je. Gila.
Sabor jela bebanyak, nak cari duit raya punya pasal, hadap jela kan.
Tada!!! Siap jugak walaupun aku terpaksa korbankan masa tido aku.
Ting tong kepala aku weyh gara² nak siapkan mende ni.

Namun aku bersyukur dan suka sangat, sebab aku dapat belajar cara betul nak buat lapik leher untuk jubah@kurung moden dan cara nak buat poket.
Ngeh ngeh ngeh.
Ok, semua dah siap ni boleh anto dah.


Turn blouse kak Ina pulak untuk aku siapkan.
Aku guna pola ni, dah siap jahit satu. Kak Ngah bagi kat Kak Ina.

Dia puas hati, jadi semalam dan hari ni aku speed siapkan lagi dua.
Cantik tak? Blouse kembang, tangan cuff gitu. Hehe..


Muka happy+senget kami tadi lepas anto blouse Kak Ina.


Yeayy!!! Dengan itu makanya Semua tmmpahan sebelum raya dah setel, jadi singer putih aku tu boleh diselimutkan la kejap untuk bagi laluan aku join yang lain buat persediaan raya.

Bab jahit menjahit ni TO BE CONTINUE ya.... ahaks!
Sekarang Mood raya weyh!!! Esok raya!!!

posted from Bloggeroid

2 comments:

Anonymous said...

saya tengah belajar menjahit skrg saya rasa mcm susah je tapi saya tengok awak senang je paham

MizaEija said...

Mungkin sebab minat tu ade kot.. Jadi rasa senang nak serap pasal jahitan ni..

Jangan putus asa ek..
InsyaAllah kalau awak paham mende asas mcm baju kurung tu.. awak boleh buat mende lain sama.. ^___^