Tonari no Kaibutsu-kun


Tonari no Kaibutsu-kun (The Monster Sat Beside Me)

Lepas abes tengok xxxHolic, udah aku marathon tengok citer ni pulak.
Still in anime mode. Gini la jadinya..

Tapi kan, citer ni sangat best. Bagi aku la...
Tengok episod pertama je, dah buat hati berbunga².. romantik komedi la katakan.


Ia mengisahkan Mizutani Shizuku (dry ice) yang giler studi , langsung tak pedulikan orang lain. Sampailah dia bertemu dengan Yoshida Haru (ala² gengster) yang jatuh cinta pada dia.


Yang menariknya, si Haru ni walaupun suka bergaduh tapi karakter dia sangat comel sebab dia innocent dan sangat jujur. Nak² tentang perasaan dia pada Shizuku.
Dan disebabkan karakter dia yang gitu jugak la, tanpa sedar Shizuku pun dah jatuh cinta pada dia.
 



Namun disebabkan Shizuku yang juga digelar studybug a.k.a ulat buku ni lebih pentingkan studi, dia selalu berubah² fikiran tentang hubungan mereka. Tapi Haru tetap cintakan Shizuku walau apa pun yang jadi.


Sejak Shizuku mula kenal dan rapat dengan Haru, sorang..sorang.. watak baru muncul dan menjadi kawan mereka. Natsume, Sasaya, Kenji.. bla..bla..bla..




Arghhh.. aku suka anime ni.. Mereka saling mencintai tapi tak serasi.
 Kejap bergaduh, kejap berbaik, kejap romentik, kejap marah. 
Namun disebabkan mereka berkongsi rasa yang sama, hubungan mereka tetap utuh.

Apa pun, korang tengok la ye. Tak rugi..!!



nOtaKaki:~ Ia mengingatkan aku pada KISAH AKU & DIA. hehehe..
Sumber gambar; Google

0 comments: