xxxHolic

Beralih ke anime ni pulak.
xxxHolic
Ada 2 season; 1st - 24 episod, 2nd - 13 episodi
Siap ada OVA lagi.
Misi marathon bermula lagi.
Hehehe..
Aku masih dalam Anime Mode.
Jadi, layan anime sampai muntah la jawabnya ni.

xxxHolic;
Mengisahkan Kimihiro Watanuki, yang sering diganggu ayakashi (spirit/roh)
Ini disebabkan dia mempunyai kebolehan melihat supernatural things.
Dalam situasi pelik lagi aneh, dia terjumpa Yuko Ichihara (powerful witch)
di kedai beliau, wish-granting shop.
Watanuki request pada Yuko untuk memakbulkan permintaannya;
(buang kebolehan untuk melihat roh²)
dan sebagai bayaran yang setimpal, Watanuki kena kerja part-time kat kedai tu.
Dari situlah, Watanuki berdepan ngan supernatural advantures
episod demi episod.
Kimihiro Watanuki
Aku ada jenguk wiki, tengok pasal anime ni.
Ada la kata, ia berkait dengan anime Tsubasa Chronicle.
Apa lagi, teruja lebih la aku pun. Yela, sah² ada Sakura dan Syouran.
Tapi bila aku go through wiki anime list episode takde pulak mention pasal tu.
Jadi aku assume yang kait dengan Tsubasa Chronicle tu mungkin dalam manga je.
Bukan dalam versi anime ni.
Uhuk..uhuk..
Tapi bila aku tengok dan tengok, sampai ke part Shunmuki OVA,
tadaaa... ada part Syouran dan Sakura.
Tapi yang peliknya, Syouran kata; Watanuki is other him.
Jawabnya, kene tengok Tsubasa Chronicle la ni.
Lupe dah weyh citer tu macam mana...!!
(>.<)
See.. 2,2 anime ade kan..
Anime ni pelik tau, watak² nya jenis panjang² gitu.
Tak percaya, tengok ni...
Kan..kan..
Aku capture dr KM Player
Ada watak² lain yang menyerikan lagi jalan cerita anime ni.
Antaranya;
Watanuki yang selalu jeles kan Domeki yang gaya rapat dengan Himawari.


Mokona; makhluk kaler hitam yang comel.
Boleh sedut ayakashi masuk mulut dia ni.

Maru dan Moro; mahluk yang mempunya jasad tanpa roh.
Cuma boleh jadi normal bila berada dalam kedai je.

Aku nak sambung wat marathon citer ni.
Ciao!!!

nOtaKaki:~ Sumber gambar dari cik GOOGLE

0 comments: